Ghost Recon Breakpoint cover

Jakmile se na stáncích objeví nová hra, která před svým názvem nese slavné jméno spisovatele Toma Clancyho, tak početné obecenstvo zpozorní. V březnu to bylo pokračování veleúspěšného Division a nyní jsme měli možnost pár dní si zahrát uzavřenou betu již jedenácté hry frančízy Ghost Recon – Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint a tedy vám přinášíme naše první dojmy.

Zabít Punishera

Ghost Recon Breakpoint priroda Příběh nás ve hře zavede na ostrov Auroa v jižním Pacifiku, poblíž jehož břehů beze stopy zmizela americká loď. CIA vysílá speciální jednotku Duchů (Ghostů), aby zjistila, co je na ostrově a co stojí za potopením lodi. Ovšem všechno začíná fiaskem, které vás nechává v roli Nomáda, velitele operace, kterého můžete znát už z předchozí hry Wildlands, uprostřed vrakoviště helikoptér a mrtvol, hluboko v nepřátelském území.

Během první příběhové mise, která je poměrně dlouhá a zábavná a naučí vás základy herního systému a boje, se setkáte i s hlavním záporákem bývalým ghostem Walkerem. Právě Walker je jedním z tahounů, které mají na hru, jež vyjde již začátkem října, nalákat a na mě to funguje stoprocentně.

Ghost Recon Breakpoint punisher Walker vede jednotku vojáků, kteří si říkají Wolves a kromě super cool a skvěle vypadajícího vizuálu má Walker ještě jednu výhodu. Dabuje ho a i vizuální předlohou je herec Jon Bernthal, který o sobě dala vědět ne zrovna povedenou rolí v ještě méně povedeném seriálu The Walking Dead proto, aby pak vytřel zrak všem pochybovačům jako perfektní inkarnace Franka Castela v seriálu Daredevil a později i v sólovce Punisher. A právě zkušenosti z Punishera se tady zůročují a Ubisoft nám nabídl i trailer, který se věnuje právě Walkerovi a je to nádhera.

Během ukázky v rámci bety můžeme i tušit společnou minulost Walkera a Nomáda a je jasné, že to nebude jednoduché “přijít a zabít”, a to nejen pro skvělý Walkerův výcvik a schopnosti, ale i díky společné minulosti obou mužů.

Open world pro taktickou akci?

Ghost Recon Breakpoint tym 2 Ostrov Auroa je fiktivní a rozhodně ne malý kus země plný rozličného prostředí. A ačkoliv si v betě užijete především mokřady, lesy a trochu hor s naprosto úžasnými jezery, tak vývojáři slibují mnohem víc a to včetně věčně zasněžených vrcholků hor a aktivních vulkánů. Určitě je se na co těšit, protože to, co sem zatím měl možnost si projít, mě oproti očekávání okouzlilo. Playstation skvěle graficky stíhá a i beta vykreslila prostředí uvěřitelně a kochatelně!  

Ghost Recon vždy byl v nějaké formě taktickou hrou a přesto, že se na první pohled BreakPoint jeví spíše jako akční hra, tak opak je pravdou. I sebemenší konfrontace s nepřítelem podvědomě vyvolává plánování. Nezáleží jestli se chystáte na jednoho strážce nebo celou rotu, vždy probíhá více či méně obsáhla příprava akce.

Ghost Recon Breakpoint walker Styl hry samozřejmě záleží na tom, jak se rozhodnete svojí postavu hrát, a k tomu vám dopomáhá pavouk schopností, který je jedním z několika prvků RPG v Ghost Recon.

V omezeném množství nám tak beta ukázala, nejen jaké schopnosti a strategie budete moci využívat, některé z unikátních předmětů pro role jaké se ujmete (v mém případě Sniper a Medic) a taky jsme si trochu mohli pohrát s craftingem, který se týká jak výzbroje, tak výstroje.

Reklama

Ghost Recon Breakpoint vybuch Spojíme-li zmíněné prvky RPG a velký otevřený svět, nastoupí jednoznačně obavy, zda to dopadne dobře a nebude to brát na dynamice podobně jako u divoké FPS jízdy Rage 2. Naštěstí není Breakpoint ani šílený jako Just Cause ,a taky není tak docela FPS, protože tento mód využíváte pouze pokud míříte, jinak jde o klasický third person pohled.

Open World a RPG prvky navíc dodávají na intenzitě a opravdovosti zážitku. Ten ještě umocníte, pokud si hodíte vyšší obtížnost hry a vypnete auto guide. V tu chvíli můžete umřít i v souboji s nepřáteli se stejnou výzbrojí jako vy a navíc vás nebudou žádné berličky navádět v úkolech a budete si muset vystačit s poznámkami v Quest logu, které získáte  dialogů. 

Beta bez chybičky?

Ghost Recon Breakpoint povolani Beta rozhodně není bez chyby, a ačkoliv se hra může zdát na první pohled hotová, tak má ještě co dohánět. Nejhůř na tom je mimo herní rozhraní, kde v případě, že k posunutí nabídky, výběru .atd musíte použít sidebar, tak jste na PSku namydlení (nebo alespoň já na to nepřišel a určitě nechci v menu trávit víc času, než je nezbytně nutné).

Při náhledu vaší postavy, když vybíráte loadout na zbraně se vám může velmi často stát, že Nomádovy ruce budou vyrůstat z různých částí trupu, hra si bude myslet, že máte nasazenou jinou výstroj než jakou chcete a podobně. 

Co se týká grafiky, umím si představit ještě práci na detailech a to nejen ingame, ale i v rámci cut scén, kdy například krvácení a další detaily nepůsobily úplně věrohodně, stejně jako některé přírodní maličkosti, počínaje vysokou trávou. 

Očekávání na max

Ghost Recon Breakpoint Punisher 2 I přes chyby, které měla tato uzavřená beta mimo jiné pomoci odhalit, nastavilo pár hodin na ostrově očekávání hodně vysoko a herní podzim nás tak čeká několik adeptů, kteří se pokusí urvat titul hry roku, který pro mě zatím stále třímá Plague Tale: Innocence. No uvidíme co nám předvede Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ve své plné verzi, ale očekávám že hodně!

Ghost Recon Breakpoint vychází 4. 9. 219.

Reklama

Jedu v komiksech. Ve velkým. Vlastně víc než ve velkým. Zaprodal jsem duši lidem v pláštích a škraboškách a chci vás všechny obrátit na tu správnou komiksovou víru. A nebo z vás udělat fanoušky Stephena Kinga.