Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

Koho si drak vyvolí, ten se stane Arisenem a jeho posláním nebude jen usednout na trůn království Vermund.

Ale také získat velké schopnosti v podobě ovládání pěšáků, kteří budou tohoto neohroženého hrdinu až slepě následovat. Kromě královských povinností je potřeba získat zpět i své srdce, které při vyvolení drak pozře. Jednou možností je postavit se mocnému drakovi a dokázat ho skolit…

První díl hry Dragon’s Dogma vyšel již v roce 2012 a i když se jednalo o veliký úspěch, tak můžeme říct, že hra si nezískala tolik pozornosti, kolik by si zasloužila. Na generaci PlayStationu 3 a Xboxu 360 nabídla zajímavé herní mechanismy, které nikde jinde doposud nebyly.

Hlavní devízou byl soubojový systém, kdy jsme mohli skolit obří monstra tím, že jsme na ně mohli vyšplhat a zasazovat smrtící údery na jakékoliv části těla. Hra také nabídla velkou míru svobody. Hráči, kteří tolik neprozkoumávali otevřený herní svět mohli vynechat spoustu úkolů a některé úkoly nebyli schopni ani splnit, jelikož je zde nikdo nevedl za ručičku a vše bylo na důvtipu hráče.

Druhý díl byl tak velmi očekávanou hrou a nejen díky tomu, že jsme na něj čekali dlouhých dvanáct let. I když hra rozhodně potěší fanoušky prvního dílu a nabízí přesně to, co by od ní hráči očekávali, tak je zde hned několik ale.

Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

Nový Arisen povstal, zatímco se falešný poflakuje na jeho trůnu

Příběh Dragon’s Dogma II přímo nenavazuje na události a děj první hry. Ačkoliv se budete pohybovat ve stejném světě, hra vás uvrhne do jeho alternativní dimenze. Ve zkratce není potřeba mít znalosti prvního dílu, abyste si užili ten druhý. Hra vám vše vysvětlí, jako by se jednalo o úplně jinou, nenavazující hru.

Příběh je plný zvratů, mocenských intrik, politických her a zrad. Takže se nemusíte obávat, že by se jednalo o klasickou premisu boje dobra se zlem, nebo něco podobného. I když je cíl poslání předem definovaný, tak nejrůznější zvraty a vedlejší příběhové linky dokáží mile i nemile překvapit.

Hlavní premisa příběhu je boj o trůn. Na trůn má usednout Arisen, což je vyvolený, který může ovládat a vyvolávat takzvané Pawny, což jsou udatní bojovníci, lovci, zlodějové a kouzelníci sloužící vůli svého pána Arisena. Předchozí vládce říše byl odstraněn a vedení království se ujala královna regentka Disa.

O tom, že se objevil nový Arisen, regentka moc dobře věděla, ale nechtěla se vzdát své moci na říší, a tak zinscenovala dosazení falešného Arisena na trůn, kterým může jednoduše manipulovat. A o toho pravého se také postarala, kdy zařídila ztrátu paměti a prodala ho do otroctví.

Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

A vcelku nepřekvapivě je pravý Arisen právě naše herní postava, která nejdříve musí uprchnout z otroctví, získat svoji paměť zpět, probudit své síly Arisena a za pomocí gardisty Branta si nárokovat místo na trůnu království Vermund.

Ačkoliv se může zdát, že je příběh pevně nalinkován, tak si vývojáři připravili několik překvapení, hlavně ke konci hry, o kterých nemohu mluvit. Herní postavy, které na svých cestách potkáváme jsou dobře napsané a dokáží zaujmout. Co se týče hlavního hrdiny, tam je menší problém s tím, že vývojáři chtěli hráčům nabídnout velkou variabilitu u tvorby postavy, takže hlavní hrdina nemluví. Hráči sice vybírají odpovědi dle libosti, ale někomu může vadit, že naše postava nemluví.

Osobně jsem v tomto směru na vážkách, jelikož je fajn si vytvořit postavu k obrazu svému, ale na druhou stranu hlavní postava, která má stanovený charakter a díky dabingu, emocím se dokážeme do ní vžít, je někdy výrazně lepší.

Svobodná cesta

Když jsem u vlastní postavy, tak tvorba hrdiny je zde velmi rozmanitá a můžeme upravit snad každý detail, třeba i velikost pozadí. Před samotným vydáním hry byl zpřístupněn editor postavy, aby si hráči mohli vytvořit svého hrdinu, ještě před startem celého dobrodružství.

Už v té době zaplavoval internet vizuál stovek postav připomínající známé herce, nebo oblíbené postavy z jiných her. Takže náš Arisen, nebo případně hlavní Pawn, mohl vypadat jako Daenerys Targaryen z Hry o Trůny, Kratos z God of War nebo Gandalf z Pána Prstenů.

Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

I když si na začátku pro svého hrdinu a hlavního Pawna zvolíme i povolání, tak hra nikterak nezabraňuje postavu nadále vyvíjet jiným směrem. Zvolit si lze třeba mocného válečníka, bleskurychlého lučištníka, magického kouzelníka, nebo neviditelného zloděje. Následně je jen na hráči, jaké atributy si bude na nových úrovní vylepšovat, jaké lektvary a předměty zvyšující dané atributy konzumovat, nebo jaké speciální útoky odemykat.

Druhým aspektem pro vylepšování je vybavení. To se odvíjí o to, kolik peněz hráč vydělá, a které vybavení si bude moci dovolit, nebo které nalezne v truhlách či nejrůznějších monstrech. Veškeré vybavení lze také za určitý nalezený či zakoupený materiál vylepšovat. Dokonce některé vybavení je vázané na povolání nebo omezené k využití Arisnem, případně Pawnem.

Na všechno si ale hráč musí přijít sám, jelikož mu hra neřekne, že tohle brnění je výrazně lepší, ale dle daných statistik je potřeba si to odvodit. To samé platí i o úkolech. NPC postavy občas nedořeknou, co kde najít nebo jak dojít k danému splnění a vše je jen na hráčích, aby si k cíli našli tu svoji cestu. Opět to potěší hráče, kteří rádi prozkoumávají svět a hledají vlastní cesty, ale rozhodně ne ty, kteří potřebují vést za ruku a jdou jen z určitého bodu do druhého.

Když jsem zmínil Pawny, což jsou společníci našeho hrdiny, tak je možné mít v partě vždy tři. Takovýto následovník kromě toho našeho předem vytvořeného můžeme lehce ztratit a je jen na nás, kterého si do své party doplníme, a to buď nalezením v otevřeném světě, jelikož jich všude pobíhá dostatek nebo je přes magický kámen můžeme vyvolat dle výběru.

Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

Některé postavy jsou zdarma, za jiné musíme zaplatit speciálním platidlem jen pro Pawny. Dokonce můžeme najímat Pawny vytvořené jinými hráči. Tyto pomocníky nelze ovládat, a tak se musíme spoléhat na umělou inteligenci, která občas výrazně pokulhává a někdy prostě AI ovládaná postava někam spadne a my o ni přijdeme, nebo se vážně zraní.

Souboje a nepříliš zvládnutý technický stav hry

Bojovat se v této hře bude skoro neustále, takže není divu, že se jedná o jednu z velikých předností této hry. Máme zde základní sérii útoků, možnost vykrytí útoku, nebo úskoku.

Pak jsou tu speciální útoky, nejrůznější kouzla a schopnosti. Souboje mají určitou výzvu a je potřeba si hlídat jak zdraví, tak i výdrž. Opět můžeme šplhat po velikých protivnících a směřovat své útoky na slabší místa.

Nicméně zábavný soubojový systém shazuje nepříliš povedená kamera, jelikož se dost často stává, že na hráče skočí nějaký nepřítel z boku či zezadu, o kterém nemá nejmenší tušení. V úzkých prostorách jsou souboje občas nepřehledné a při kombinaci s nějakým tím kouzlem, či efektní schopností, se může stát, že hráč vůbec nic neuvidí.

Pochválit zase musím nápaditost ve využívání nejrůznějších předmětů a prostředí. Třeba lze nalákat obřího trola do propasti, využít různé předměty a naházet je na nepřátele, nebo třeba použít funkční balistický stroj. Hráči neustále přicházejí s novými způsoby, jak využít prostředí pro zpřístupňování nějaký cest nebo využití právě v boji.

Dragon’s Dogma II: otevřený RPG svět s výborným příběhem a povedenou akcí
Zdroj: Capcom

Dokonce lze vzít i nějakého Pawna, nebo i NPC a někam ho hodit, nebo nalákat nepřítele do vesnice a tím se do boje zapojí i prostí obyvatelé. Jen ta umělá inteligence občas hapruje a třeba při kradmém postupu nic nefunguje zcela jak by mělo.

Ani po technické stránce to není příliš dobré. Na konzolích se hra pohybuje okolo nestabilních 30 FPS a skoky jsou velmi výrazné, to ve velké míře platí i na PC, kde ani na výkonných sestavách hra neběží plynule. Ani po grafické stránce se nejedná o žádný zázrak. Barevná paleta je dost utlumená a některé textury nejsou nejostřejší.

Dragon’s Dogma II je v základu skvělou hrou, která zabaví na několik desítek hodin a přes všechny chyby se jí velmi daří u hráčů zabodovat, i když je kritika hlavně na technický stav vysoká.

Ale originální pojetí světa, soubojový systém a příběhová část je velmi dobrá. Fanoušci prvního dílu budou rozhodně i z druhého nadšeni a hráči RPG open-world her nejspíše hře také její nedostatky prominou a ve výsledku budou spokojeni.

Dragon’s Dogma II

Vývojář: Capcom

Vydavatelé: Capcom, Capcom U.S.A., Inc.

Vydavatel v ČR: Cenega

Platformy: PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC

Závěrečné hodnocení
Zábava hraní / kvalita hry
80 %
Matěj Pejsar
Milovník veškeré možné zábavy, ale hlavně her, filmů, seriálů a knížek. Preferuje singleplayerové hraní, a když mulitiplayer, tak s bandou přátel než s partou neznámých. Nejoblíbenější žánr je fantasy, nebo sci-fi RPG. Ze sportu dává přednost honění za kulatým nesmyslem, takže fotbalu.
dragons-dogma-ii-otevreny-rpg-svet-s-vybornym-pribehem-a-povedenou-akci+ zajímavý svět se spoustou věcí k průzkumu + pojetí úkolů + příběhová stránka hry + soubojový systém - velké množství technických problémů - zběsilá kamera - umělá inteligence