Milovali jste S.T.A.L.K.E.R.a? Zbožňujete postapo a vše okolo něj? Tak to jste vysoce pravděpodobně už někdy slyšeli i o hře Survarium. A jestli ne, tak vězte, že se jedná o free2play online FPS studia Vostok Games, která je na trhu již od roku 2013! Jop, opravdu už to je 5 let stará hra, ale to jí nebrání v tom, aby stále prosperovala a nabídla vám stovky hodin zábavy!

Tedy za předpokladu, že milujete postapo a střílečky (i když, kdo ne, že?). Faktem je, že Vostok Games dospělo do fáze, kdy začalo vyvíjet novou hru, s názvem Fear the Wolves (battle royale) a nás zajímalo, jestli to znamená konec vývoje i přes zub času obroušeného, ale stále populárního Survarium. Proto jsme kontaktovali jeho vývojáře a přinášíme vám tento rozhovor zabývající se minulostí, ale i budoucností této zajímavé hry!

Ahoj, je to už docela dlouhá doba od našeho posledního rozhovoru a myslím si, že je na čase zjistit co je u vás nového. Začněme ale tím, že se představíš našim čtenářům a řekneš něco málo o sobě.

Ahoj všichni! Jmenuji se Andriyash a pracuji jako PR manažer pro Vostok Games a hru Survarium. Pokud někdo nevíte o co se jedná, můžete se podívat na naše oficiální stránky, kde se dočtete více.

Jak už jsem řekl, je to dlouho, co jsme spolu naposledy mluvili. Co nejdůležitějšího se za poslední rok změnilo v Survariu?

No, je toho docela hodně a nedokážu zmínit jen jednu věc. Takže tady je list toho co považuji za největší pokrok za posledních 12 měsíců. Přidali jsme první kooperativní misi, uvedli jsme do provozu úplně nový systém modifikací zbraní, začali dělat speciální eventy a také jsme představili nový grafický engine.

To jsou dost velké změny. Jak na ně reagovali hráči? Co říkají na novou kooperační misi? Je PvE část hry dost populární?

Z našich výsledků jasně vyplývá, že se hráčům nový herní mód líbí a tak se podle dostupných dat i názorů hráčů chystáme na jeho rozšíření. Přípravte se tedy na spousty nových misí!

To je něco, co mi opravdu dělá radost. PvE byla vždy jedna z nejžádanějších funkcí hry, takže mi nedá se nezeptat… jak jsme na tom s freeplay módem? Dočkáme se ho? Stále plánujete jeho vývoj, nebo jste od něj upustili?

Máš pravdu… freeplay mód byl ohlášen již na začátku vývoje Survaria a stále na něj čeká většina hráčů. Dosud nám jeho vývoj nedovolili technické problémy hry, ale teď s novým rendererem a většinou problémů vyřešených jsme mnohem blíže našemu cíli. Ještě nás samozřejmě čeká testování některých funkcí, ale počítejte s tím, že se brzy dočkáte více informací o freeplay!

Dobrá, víc z tebe asi nevytáhnu. Jak jsme na tom tedy s mapami? Pracuje se na nich? Pokud se nepletu, ve hře je stále jen 9 (PvP) map, takže se za poslední rok nic nezměnilo?

Změnilo. Vytvořili jsme dvě úplně nové mapy pro speciální eventy a i přesto, že teď nějsou k dispozici, plánujeme minimálně jednu plně zpřístupnit hráčům v blízké budoucnosti. Samozřejmě až po pár úpravách. Jinak má teď samozřejmě každá z map několik provedení, podle herního módu.

Reklama

Ok, to bychom měli něco málo z minulosti i budoucnosti Survaria. Jak už ale vím, část týmu právě pracuje na novém projektu Fear the Wolves. Znamená to, že se vývoj Survaria blíží ke svému konci?

Ne, není třeba se vůbec bát, že bychom ukončili vývoj Survaria. Právě naopak. Máme teď spoustu nových nápadů na to, jak hru ještě vylepšit. Chystáme výrobu modulů, zavedení jedné jediné třídy vybavení a samozřejmě i voice chat. Přidejte nové animace a již zmíněný nový renderer a máme tu spoustu práce. A je to opravdu jen malá část toho, co pro vás chystáme. Naneštěstí nemohu zveřejnit více informací, ale určitě sledujte náš web, aby vám neuniklo žádné nové oznámení!

Něco takového rád slyším. Znamená to tedy, že vás vývoj Fear the Wolves nějak ovlivnil? Jsou tyto nové nápady právě díky tomu, že děláte na dvou hrách?

Z části ano. Na Fear the Wolves dělá druhá část našeho týmu a nemáme na sebe přímý vliv. Tím samozřejmě neříkám, že nás jeho vývoj nijak neovlivnil. Rozhodně vás ale ujišťuji, že je pro nás Survarium priorita a hodláme ho neustále zlepšovat.

Když už se bavíme o jiných hrách. Jak jste reagovali na oznámení vývoje S.T.A.L.K.E.R. 2 a jeho vydání na rok 2020?! Já osobně byl velmi překvapen a tak mi to nedá abych se nezeptal, jestli v tom máte prsty? Přecejen jste to právě vy, kdo pracoval na prvním díle.

Ne, Vostok Games s vývojem S.T.A.L.K.E.R. 2 nemá nic společného a je fakt, že o hře ani nevíme víc než vy.

No, tak teď jsem o to více zvědav, kdo za tím stojí. Vraťme se ale k Survariu. Co je pro vás aktuálně největší výzvou?

Myslím si, že zavedení systému jediné třídy vybavení. Máme ve hře desítky zbraní a není žádná legrace je pořádně vybalancovat. O to důležitější práce to ale je. Nový renderer musím ale taky zmínit, protože nám umožnil hru více přiblížit dnešním hráčům, kteří si potrpí na skvělou grafiku.

S tím se asi nedá víc než souhlasit, je tu něco co bys ještě rád řekl našim čtenářům?

Určitě bych rád poděkoval všem čtenářům i vedení Fantasymag.cz za jejich zájem o Survarium. Moc si toho ceníme a jsme rádi, že tu pro nás jste!

Nakonec bych rád poděkoval i já tobě Andriyashi za to, že jste se s námi podělili o informace o vaší hře a vše co děláte pro komunitu fanoušků Survaria. Tahle hra pro mě byla dlouhé roky srdeční záležitostí a tak se do ní hodlám brzy vrátit a napsat aktuální recenzi!

Reklama

Redakční články plus články uživatelů, kteří nechtějí být jmenováni nebo je jejich aktivita ojedinělá. Také souhrn článků od redaktorů, kteří již pro nás nepíší