Grafik a ilustrátor „rk post“ navštívil na konci prázdnin pražské Grand Prix ve hře Magic: the Gathering a my jsme měli to štěstí, že nám poskytl krátké interview ohledně své práce.

Prakticky na každém GP se objeví někdo známý, kdo stojí za povšimnutí a ani to pražské nebylo výjimkou. Na letošní mezinárodní turnaj v letňanském PVA EXPO zamířil mimo jiné i Randy Post, rodák z amerického Illinois.

Jak jste se vlastně dostal k Magicu? Vybrali si Vás, nebo jste napsal e-mail do Wizards of the Coast: „Hele kluci, mám nějaké obrázky…“

Můj proces byl mnohem více komplikovaný a pravděpodobně již nemůže být zopakován. Pracoval jsem pro TSR, společnost vydávající Dungeons & Dragons a Wizardi tuto společnost koupili, takže jsem se mohl rovnou zeptat, jestli nemůžu udělat pár karet pro Magic.

Ještě před tím jsem však dal dohromady nějaké portfolio, a na to se nikdy neozvali (Wizards of the Coast) zpátky. Ale když už jsem byl najednou součástí rodiny, tak to bylo mnohem jednodušší. Což bylo fajn, protože jsem potřeboval na svém portfoliu trochu víc zapracovat.

A jak to probíhá teď? Když malujete obrázek, říkáte si: „Tohle bude pro Magic?“

Ne. Řeknou si přesně, co chtějí. Dostaneš něco jako uměleckou bibli, se kterou začneš a do které se pak díváš, když ti dají smlouvu. Podle ní pak navrhneš skicu a oni ti řeknou, jestli ano, nebo ne.  Je čistě na nich, co zrovna hledají.

Specializujete se na nějaké konkrétní malby? Například draky, elfy či krajiny?

Jo, udělal jsem pouze dva landy (jedna ze základních karet v MTG) za celou tu dobu, takže nejsem zrovna zaměřen směrem na scenérie. Lidé u Wizardů to ví, takže ti zadávají spíše věci, u kterých si myslí, že je umíš udělat trochu lépe než ty, u nichž bys mohl selhat.

Jak dlouho už malujete?

Magic? Hmm, poprvé jsem byl tuším v edici Exodus, což bylo někdy v letech 1998-1999, takže už je to nějaká ta chvilka. Mimo to jsem profesionálně začínal v roce 1994, tedy asi před 24 lety.

Kolik obrázků stihnete za rok nakreslit nebo namalovat?

To se mění. Když jsem byl čistě na volné noze, tak jsem zvládal klidně stovky kreseb, ale některé z nich byly samozřejmě malé. Na druhou stranu, celobarevných malovaných kusů udělám něco mezi dvaceti až třiceti za rok.

Jak dlouho Vám zabere namalovat nebo nakreslit obrázek?

To je různé. Od začátku do konce je to cokoliv od pár dní až po pár týdnů. Kdysi jsem dělal olejomalby, takže to pochopitelně zabralo mnohem více času, než obrázky tužkou. Nebo když člověk dělá velké obrazy, to taky není hned.

Preferujete klasickou tvorbu – pastelky, tužky, štětce – nebo spíše práci na PC?

Ano, preferuji klasiku, ale občas bohužel nemám, jak to říct, dost prostoru to vše vybudovat v rozumném čase, takže pak tvořím digitálně. A digitálně se dá pracovat prakticky kdekoliv. Nepotřebuji k tomu žádné materiály, vše je více kompaktní.

Vezměme to z jiné strany. Hrajete Magic?

Ou, řeknu to takhle – na žádné profesionální úrovni. Jsem schopný si projít booster draftem, ale je to vtipné (smích). 

Máte nějakou oblíbenou barvu v Magicu?

Ah, inklinuji k černé. Když zkusíš černou, není cesty zpět. (Once you go black, you‘ll never go back – kdo nezná, tak googluje!)

Jak často navštěvuješ podobné eventy/události? 

Jsem jeden z těch, který jich navštíví asi nejvíc. Co se Grand Prix týče, tak těch jsem letos absolvoval možná 28 nebo 29. 

Wow, to je opravdu hodně!

Jo, jsem pravděpodobně ten, který nejvíce cestuje ve srovnání s ostatními malíři.

Asi máte tedy rád setkání s fanoušky?

Ano, v opačném případě by to byl strašný život, kdybych nerad mluvil s lidmi nebo kdybych nedocenil lidi, kteří sem za mnou dorazí. Navíc je to část mého živobytí.

Možná pitomá otázka na konec, ale co znamená „rk“ ve Vašem uměleckém jméně „rk post“?

To je moje jméno. RK jsou iniciály, Post je příjmení. 

Děkuji mnohokrát za rozhovor a přeji hezký den.

Není vůbec zač, také děkuji. Ahoj.

Randy K. Post se narodil v USA v roce 1968 a vyrůstal na malé farmě v Illinois. Již od dětství byl fanouškem fantastiky a svou vášeň pro kresbu se rozhodl dále rozvíjet na Northern Illinois University v oboru reklamního designu. Nakonec se však začal věnovat primárně ilustracím.

Po promocích v roce 1994 pracoval na volné noze pro různé herní společnosti, až skončil u TSR (Tactical Studies Rules), kde se podílel zejména na tvorbě Planescape pro Dungeons & Dragons a na sci-fi RPG hře Alternity. V roce 1997 přešla TSR pod křídla Wizards of the Coast a krátce na to se objevily první Postovy malby na kartách ze slavné hry Magic: the Gathering.

V následujících letech se vydal opět na cestu nezávislého umělce, přičemž spolupracoval například i s takovými giganty jako Marvel, DC Comics, Blizzard či LucasFilm. Dvakrát byl nominován na cenu Chesley Award asociací sci-fi a fantasy umělců (ASFA – Association of Science Fiction and Fantasy Artists) a to za obálku Alternity: Player’s Handbook a za kartu Lightning Angel pro Magic: the Gathering.