Kdykoliv vydává nějakou hru Bethesda, tak se o tom mluví. Když se řekne Tango Gameworks, tak se vám vybaví především šnek v logu a survival horory. No, a když vám tohle duo oznámí, že vydá hudební akční komedii, tak vše ztichne. A čeká se, jak to dopadne.
Tedy čekalo by se, ale o tomhle projektu nikdo nevěděl. Oznámení o vydání totiž proběhlo přímo v den jeho vydání, takže to všichni můžeme zkonzumovat hezky zčerstva!
Rockem proti zlé korporaci
Hlavním hrdinou hry je mladík jménem Chai (jako Chai Matté). Lehkomyslný chlapík s jedním velkým snem – stát se rockovou hvězdou. V tom mu brání blíže nespecifikované zranění paže. V případě Chaie je asi jedno, jestli je to jen zlomenina nebo trvalá paralýza.
S lehkostí sobě vlastní se svěří do rukou experimentální robotické léčby korporace Vandelay s kódovým označením Armstrong. Cílem je nahradit Chaiovu ne tak zdravou paži za novou kybernetickou končetinu.
Už od první chvíle nám je ale jasné, že náš hlavní hrdina je pořádné tele. A tak se není čemu divit, že se během “ozdravného” procesu něco kardinálně pokazí. Po vzoru filmu Moucha se připlete nežádoucí efekt do stroje, který provádí mechanickou úpravu. Tímto předmětem je Chaiův hudební přehrávač.
Na první pohled vypadá vše okay. Chai má novou paži, a dle předpokladů má být přidělený na sběr odpadu, místo ruky mu tak může vyjet užitečné magnetické hrablo. Ovšem velmi brzy o sobě dá vědět hudební přehrávač, který se usadil v Chaiově hrudi a propojil ho s něčím, co můžeme nazvat “světový rytmus”. Všechno kolem něj se do toho rytmu hýbe a to včetně droidů, kteří mají “defekt (rozuměj Chaie)”, zlikvidovat.
Chai možná neumí hrát na kytaru, ale když si pomocí magnetické tyče vyrobí z kovového odpadu kytaře podobnou zbraň, najde svůj talent – rozbíjet robotí hlavy. Na útěku z továrny se objeví nečekaný spojenec v podobě mluvící robokočky 808. Tedy ta kočka nemluví, ale přenáší hlas slečny jménem Peppermint. Společně postupně přicházíte na kloub spiknutí, které zlý korporát chystá a nabíráte další spojence v boji proti nenasytnému molochu.
Humor, hudba a neotřelý gameplay coby nosné pilíře
Jak bylo řečeno, hlavní postava hudbou žije. Po jeho transformaci v továrně Vandelay už doslova. Skrze hudební přehrávač vnímáte rytmus hudby celého světa a to je i rytmus toho jak hrajete.
Stejnou mechaniku jsme zažili u nedávno vydané hry Metal: Hellsinger. Všechno, co děláte, skoky, útoky i úhyby je potřeba přizpůsobit hudbě, která hraje. Pokud se netrefíte útokem, tak ztratíte nejen body, ale i sílu. Při ostatních mechanikách zlomek zdraví, který ovšem může rozhodnout o vaší porážce.
Se zmíněným Hellsingerem bude hra hodně srovnávaná, a to i přes fakt, že náladou jsou hry naprosto rozdílné. Neumím si představit moc odlišnějších věcí, než osudové putování peklem v honbě za pomstou versus bláznivou akční komedii. A přesto, že je Hi-Fi Rush akční, tak právě akce je to, co místy chybí.
Zatímco Metal nás vedl z bitvy do bitvy, tak Hi-Fi Rush nabízí kromě akčních částí i skákací segmenty a minihry. Osobně považuji právě minihry s quicktime eventy za nejslabší část Hi-Fi Rush, která je zbytečná a v horších případech otravná. Když se vám postup hrou zamrzne na tom, že musíte proklikat skrz eventy, kdy není ani jasně řečeno co je potřeba zmáčknout (a do rytmu to úplně nesedí), dokáže to smazat úsměv ze rtů.
Ten se naštěstí brzy vrátí, protože humor je opravdu jedním z nosných pilířů hry. Kolem odlehčenějšího a bláznivého pojetí hry, panovaly největší otazníky. Přeci jen hru vytvořilo studio Tango, které je známé především hororovou sérií Evil Within. Je ale třeba hned ze začátku říct, že všechny obavy byly liché.
Postavy, dialogy i situace odsýpají jako po másle a neskutečně baví. Tempo bitev zručně sekunduje svižnému vyprávění a díky rytmu, který vás žene do pohybu, i ty skákající a neakční části levelů přežijete, i když si myslím, že jich je stále víc než bylo třeba. Když už byla řeč o Evil Within, ve hře se několikrát objeví roboti, kteří jasně evokují hlavní postavy z této herní série a internet to chápe jako určité teasování třetího pokračování, takže fanoušci: mějte se na pozoru!
Podle předcházejících řádků vám musí být jasné, že hudba je pro tuhle hru zatraceně důležitá. Provází nás doslova každým krokem a tak je potřeba dát prostor i sound tracku. A musím říct, že Tango Gameworks se nemusí stydět.
Najdeme zde celkem 14 songů, kdy šest je originálních a vytvořených přímo pro hru. Mezi ostatními osmi písněmi kralují pecky od Nine Inch Nails a Prodigy, které vás zaručeně vtáhnou!
Podobnou péči věnovali tvůrci i dabingu. Především bych se pak rád zastavil nad tím japonským. Pro dvě hlavní jazykové mutace nebyla vybrána žádná ořezávátka, ale opravdu zkušení dabéři. Moje srdíčko si ale získali především Hiro Shimono v roli Chaie a Toa Yukinari v roli Peppermint.
Především pak druhá zmiňovaná je naprosto perfektní a ve světě anime velmi známý hlas. Znát jí můžete například coby hlas Karin z Naruto: Shippuuden, ale nejen pro mě hlavně z Berserk:Golden Age, kde namluvila hlavní ženskou roli Cascu.
Posledním dílem skládačky, která volně navazuje na anime dabéry, je pak kreslená grafika. Málo které hře se tak dobře povedlo zkombinovat cartoonový vizuál s pojetím hry tak jako se to povedlo legendě Borderlands. Těžko říct, jestli je na tom Hi-Fi Rush tak dobře, ale pokud ne, tak je zatraceně blízko.
Hravá grafika se skvěle doplňuje s lehkomyslností hlavního hrdiny a zábavným pojetím příběhu. Dějové filmečky jsou navíc doplňovány komiksovými vložkami a tím dokreslují celkově příjemný dojem z vizuálu hry.
Trefa do černého?
Jaký teda vlastně Hi-Fi Rush je? Povedla se opravdu studiu Tango otočka o 180 stupňů od jejich předchozích titulů? Rozhodně ano! Hi-Fi Rush je zábavná akční komedie, kterou si budete užívat minimálně 12 hodin i déle.
Jedinými vadami na kráse jsou quick time eventy, které zdržují a uměl bych si tu představit větší množství soubojů, než se do hry nakonec dostalo. I tak je ale určitě Hi-Fi Rush obrovským překvapením a trefou do černého!
Hi-Fi Rush
Vývojář: Tango Gameworks
Vydavatel: Bethesda Softworks
Platformy: Xbox Series X a Series S, Microsoft Windows, Project xCloud