Zkažená Republika lidí se rozpadá. Její lid hladoví a umírá na neznámé choroby. Objevují se i divné mutace a svět je na pokraji zkázy (ne-li naprosto v …..). Vláda Republiky se snaží udržet zbytek moci zavedením drastických řešení. Oslabováním populace pomocí jedů v jídle a vodě, odebíráním všech dětí rodičům hned po narození (jak jinak než pro účely armády) a případným zabitím každého, u koho se projeví ona záhadná mutace.

Klišé, kde příběh nehraje prim

Že je to tak trochu klišé? Ano, to asi je, ale Wolcen: Lords of Mayhem není tak úplně hrou u které se zaměříte na hlavní příběhovou linku. Jedná se totiž o izometrické RPG, kterému proudí v žilách podobná krev jako Diablu a jeho nástupcům. V tuto chvíli se nachází ve fázi předběžného přístupu a nabízí poměrně dost velkou zábavu díky dobře zvládnutým mechanikám boje, zábavným dialogům, questům a otevřenému světu plnému nástrah.

Příběh, jak už jsem zmínil, je prozatím spíše jen taková nástavba než něco, co vás přinutí u hry sedět desítky hodin, ale to se časem změní (tedy to aspoň tvrdí vývojáři). Důležité je, že už teď je tu velký potenciál a to minimálně, co se hratelnosti týče.

Na začátku vás uvítá detailní tvorba postavy, kdy si můžete vybrat i pohlaví. To je jedna z věcí, která u RPG vždy potěší. Alespoň pro mě to přidává na požitku ze hry, když mohu hrát za postavu, kterou jsem si hodiny dlouze upravoval a tvořil k obrazu svému. Šance pro spousty hráčů na stvoření ideální přítelkyně. Následuje letmý nástřel příběhu a pak tradá na tutoriál.

Ten je vcelku základní a rozhodně ještě potřebuje trošku péče. I přesto vás provede prakticky všemi důležitými mechanikami. A to od učení se magie z různých knih, až po to, jak efektivně využít schopnosti a vybavení. To, co vás asi zarazí hned na začátku je fakt, že tu nejsou žádné herní třídy. Pryč jsou časy lučištníků, rytířů, mágů a jiných tajtrlíků! Tady se vaše schopnosti zvyšují podle toho, jak moc je používáte a tudíž vás nečekají žádná omezení ani z hlediska nošení zbraní či brnění.

Hrdinou snadno a rychle? Nope!

Jinými slovy, pokud chcete být bojovníkem / kouzelníkem s dvěma meči, oblečeným do lehkého brnění a sem tam použít nějaké to kouzlo, nic vám nebrání! Perfektní systém pro každého, kdo si rád hraje na vlastním písečku a nemá rád, když pak zabije bosse a padne mu věc, kterou nemůže použít no ne?

Nevím jak vás, ale mě vždycky štvalo, když jsem hrál v nějaké hře za lučištníka a padaly mi z lootu samé magické hole… systém lootu tak jde ruku v ruce s tímto systémem bez omezení a můžete si díky němu měnit své vybavení kdykoliv během hry a to bez toho, abyste museli začít s novou postavou.

Schopnosti jsou na tom pak úplně stejně a je jen na vás, jak si je namícháte. Tak trošku mi to vlastně připomíná populární MMORPG Path of Exile, ale tady je to dotáhnuto k ještě větší míře svobody.

Užívání vašich schopností je i díky oné volnosti dost velká zábava. Každá schopnost je unikátní a slouží ke speciálnímu využití jako třeba útoky na masy nepřátel pomocí blesků, či zasazování brutálních řezných ran jednotlivým protivníkům, tak aby vykrváceli. Že to už znáte? Samozřejmě, ale je tu ještě i i aktivní systém úhybů a úskoků a ten už v každém izometrickém RPG nenajdete!

Právě i díky tomuto soubojovému systému jsou střety s nepřáteli mnohem intenzivnější a zábavnější. Dáváte si mnohem větší pozor na své okolí a zvažujete kam se přesunout dále, abyste se nedostali do případného obklíčení. AI vás totiž sem tam dokáže nemile překvapit využitím vlastních schopností, mezi něž patří např. znehybnění a jiné zákeřné podrazy.

Že to sem tam všechno nefunguje tak, jak by mělo? Jo, i to se stává, ale když souboje fungují, tak to stojí za to. Každý boj je pak plynulý, drsný a neobyčejně zábavný. Nejednou jsem se přistihl u toho, že se křením nad tím, jak polovina nepřátel proletěla přes celou obrazovku s koudelí u zadele.

Tahle hra má prostě potenciál!

To dokazuje i další zajímavá vlastnost známá jako interaktivita prostředí. Pokud bude pršet, nebo budete poblíž vodní plochy, využijte blesky a znásobíte tak jejich efektivitu. Oheň v psím počasí nebude asi nejlepší, ale pokud budete v lese? Zapalte vše, co můžete! Z obyčejného herního okolí se tak stává síla, s kterou je nutno počítat a ideálně ji vyhledávat. Ovlivní totiž celkový způsob toho, jak budete hrou postupovat i účinnost vaší postavy v bojích, které ji teprve čekají.

Prostředí je ale nejen interaktivní, ale i krásně zpracované. Level design je něco, co tvůrcům hry říká hodně a tak tu najdete nádherně zpracované vísky, města i rozsáhlé lesy a kobky plné ohromujících detailů. Že to vše vypadá naprosto božsky i díky využití CryEngine? Tak to si pište! Nejednou jsem se jen tak zastavil a vychutnával si scenérii rozpínající se před mýma očima.

Celkově je hra zpracována na abnormálně vysoké úrovni. A ano, najde se tu pár chybek. Hra sem tam nečekaně spadne, skilly sem tam nemají účinek (stalo se mi asi 2x za pár hodin hraní), audio se někdy překrývá (přitom je např. hudba vyloženě fenomenální) a chybí tu ještě některé funkce (procedurálně generované dungeony, multiplayer, zvířecí pomocníci, vaše vlastní obydlí…), ale nic z toho vám nebude bránit v tom, abyste si hru užili už teď.

Verdikt

Wolcen: Lords of Mayhem je možná stále ve vývoji, ale už teď nabízí více, než některé hry ve stejné kategorii v plné verzi. Jsou tu zábavné questy, výborný systém rozvoje postavy, nádherná grafika, audio, ale i pár chyb.

Pokud vám nevadí nějaký ten pád či příležitostný bug, neváhejte a hru si vyzkoušejte už teď. Pokud si však chcete zahrát bez toho všeho, počkejte si ještě pár měsíců na vydání plné hry. Wolcen je úctyhodným projektem malé skupinky lidí, který si nezadá ani s takovými velikány jako je Divinity: Original Sin! A za to má mou úctu už teď.

[review]

 

UložitUložit

UložitUložit

UložitUložit

UložitUložit