Dlouho očekávaná novinka ze super populárního anime světa Naruta konečně dorazila na PC a konzole a rozhodla se představit zbrusu nový herní systém. Obstojí novinka oproti zažitému systému? Najde si dostatečné množství videoherních fanoušků a stane se Naruto to Boruto: Shinobi Strike novou sérií nebo skončí jako neúspěšný pokus o evoluci?

Průserář Naruto

Pojďme si v rychlosti Naruta představit. Všechno to začalo v roce 1997 a jen těžko se dá uvěřit tomu, že je to už více než 20 let, kdy se poprvé objevil malý třináctiletý průserář Naruto od autora Masashiho Kishimota. Kluk, který skrýval nejeden talent a tajemství a měl obrovské srdce, a ještě větší sen.

Nebudu přehánět když řeknu, že tahle postava inspirovala spousty fanoušků. Brzy se Naruto stal celosvětovým fenoménem a po manze pak následovalo anime, filmy, merch a samozřejmě i videohry a těch se dnes budeme držet, tedy především toho nejnovějšího přírůstku Naruto to Boruto: Shinobi Striker.

Malá pauza! Boruto? Možná vám to uniklo, ale Naruto už v Japonsku a USA skončil. Všechno tak nějak dopadlo a svět se ocitl v míru. Naši známí hrdinové se spárovali, dospěli a dneska už mají děti. Všechny samozřejmě zhruba stejně staré (jak jinak aby mohli chodit do stejné třídy) a my sledujeme jejich příběh v nové sérii Boruto, což je syn sedmého hokageho Naruta Uzumakiho a jeho manželky (jen se nechte překvapit pokdu nevíte).

Samozřejmě že série opět míří na mladší čtenáře, jako kdysi Naruto, ale počítá i se stávajícím starším publikem, a mimo soubojů a srandiček jsou zapojeny i problémy nové poválečné společnosti, rodinné problémy, nesplněná očekávání a podobně.

Pokračování krevní linie

Když ohlásili nový Naruto herní titul, všichni očekávali další díl Ultimate Ninja Storm. Nebylo tomu tak. Dobře, všichni očekávali navázání na příběh novou bojovkou jen s tím, že tentokrát vezmeme v úvahu Boruta. Znovu špatně, protože záhy se provalilo, že Shinobi Strike bude akční hra s RPG prvky zaměřená na kooperativní i kompetitivní multiplayer.

První otázka je nasnadě. O čem to bude? Svět Naruta se změnil. Zatímco původní manga série je vlastně cestou ke čtvrté světové válce ninjů a následně pak dlouho právě tou válkou, tak Boruto tuhle „výhodu“ pro vyprávění a akci nemá.

Hned první scénou seriálu i mangy je sice duel dospělého Boruta a kohosi jménem Kawaki na troskách Konohy. A z jejich krátkého dialogu to vypadá, že sedmý hokage je mrtvý. Čili o souboje obrovských rozměrů (vzpomeňte si na poslední souboj Naruta a Sasukeho který více než změnil ráz tamnější krajiny) nebude nouze, ale to je daleká budoucnost.

Na začátku je Boruto jen malý chlapec a student akademie. Žije v Konoze, která se také změnila. Díky světovému míru všechny „vesnice“ (těžko říct obrovskému vyspělému městu, kde žijí desítky tisíc, možná stovky tisíc, lidí vesnice, ale takové je tam holt názvosloví) spolupracují, prosperují a technologická úroveň velmi pokročila. A v této nové Konoze se na začátku hry Shinobi Strike objevíte i vy, hráč.

RPG malými krůčky

Ale to není úplně první krok, tím je věc, díky které jsem vstoupil do hry zcela nadšený. Konečně po dlouhých letech začínáte tvorbou vlastního ninja bojovníka! Tvorba vlastního hrdiny obsahuje pohlaví, velikost a typ postavy, vlasy a zkrátka vše, na co jste u RPG her zvyklí. To však končí výběrem příslušnosti jedné z pěti ninja vesnic, který je bohužel čistě kosmetickou záležitostí.

Úvodní tutoriál vás provede Konohou. Zjistíte, kde nakupovat nové zbraně a vylepšení pro vzhled vaší postavy, kde se naučíte nová džutsu, ale především, kde se spuští dva herní módy.

První z nich je VR Arena. Což je místo, kde hrajete Single Player a Co-op PvE (Player vs. Environment, hráč bojuje proti hře) mise za účelem tréninku. Tyto mise jsou vždy inspirované nějakou událostí z původní anime série, takže se těšte na staré známé tváře. Momentálně ale nastává vada na kráse. Tohle je jediný náznak příběhu, který tu najdete.

Žádná kampaň, žádné příběhové mise, ať už Naruto, Shipuudenu nebo Boruto příběhu nic, nic, nic. Všechny mise se vám navíc otevřou až po odehrání základního kolečka, kdy získáváte nové učitele technik a celé to trvá zhruba 10 hodin čistého hraní, a to včetně druhého herního módu. Tím je PvP Arena ( Player vs. Player, tedy mulťák, kdy hraje hráč proti hráči), kde máte na výběr mezi ligovým a rychlým zápasem.

Všechny tyto zápasy se odehrávají ve formátu čtyři proti čtyřem v klasicky známých multiplayerových modech jako je Capture the Flag,  Capture Zone nebo prostě klasický Death Match. A ač se to na první pohled zdá super, tak i zde jsou nedostatky, a hned prvním z nich je match making.

Když jako nový hráč naskočím na quick play a dostanu se do týmu lidí, kteří mají odhráno pod 10 hodin a proti mě bude stát dvojice hráčů, co má nahráno přes 70 hodin, garantuji vám, že chuť hrát další zápas vás přejde docela rychle. Ale vzhledem k tomu, že PvP zápasy jsou nejrychlejší cesta jak se učit nové techniky, tak nezbývá než zatnout zuby a učit se všechny triky tou hořkou cestou.

Souboje i mise probíhají v uzavřených arénách, kdy můžete běhat po zdech a přitahovat se kunaiem s provazem k budovám, takže dynamika je naprosto neuvěřitelná, což paradoxně místy trochu kazí přehlednost soubojů, ale nic na co by se nedalo zvyknout. Trochu pomáhá i možnost uzamknout si cíl a soustředit se na něj, což vám sice omezí rozhled kolem vás, ale líp se vám bude ničit nepřítel. Z toho všeho je nadmíru jasné, že na ovládání si budete muset trochu zvykat.

Moderní anime vizuál

Po vizuální stránce je hra velice povedená. Grafika je moderní a pěkná, a stále se snaží držet anime stylu předchozích her, což je u Naruta velmi žádoucí. Designy arén jsou provedeny parádně, ale bohužel jich je zatím jen pár a nejsou náhodně generovány, takže během chvilky je budete znát všechny křížem krážem (což je na druhou stranu výhoda).

Pod vizuál samozřejmě spadá i podoba vašeho ninja bojovníka, kterého můžete oblékat do neskutečně velkého množství známých i neznámých outfitů Narutovského světa v několika různých kombinacích, čímž vznikají určitě stovky různých skinů vašeho hrdiny.

K tomu samozřejmě patří i tunění vašich technik, které spadají pod čtyři různé archetypy či classy – bojovník na blízko, bojovník na dálku, healer a defender/tank. Jutsu zíkáváte tím, že studujete u různých mistrů a samozřejmě tím, že hrajete. Čili už jen získání všech zatím dostupných technik bude chtít pořádný grind.

Očekávaný nadprůměr

Hra přichází s vcelku novým konceptem multiplayerové „bojovky“ ale ve skutečnosti bojovkou vůbec není. Možná je to očekáváním, ale změna herního stylu mě trochu nemile překvapila.

Obrovským a největším zklamáním je absence story módu, protože právě příběh byl, je a bude největší Narutovou doménou. Největší potěšení je pak konečně možnost vytvoření vlastního hrdiny.

Hra je zatím jen trochu nadprůměrná a z rodiny Naruto her patří mezi ty horší, ale podle season passu můžeme očekávat devět DLC, takže zatím není důvod zoufat. A navíc hra sice nedostala žádný velký update, ale je za námi šest malých přídavků, a díky eventům, turnajům a ligám je vidět, že vývojáři na hře stále pracují.

Naruto to Boruto: Shinobi Striker

Žánr: Akční

Vývojář: Soleil Ltd.

Vydavatel: BANDAI NAMCO Entertainment

Platformy: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows



Jedu v komiksech. Ve velkým. Vlastně víc než ve velkým. Zaprodal jsem duši lidem v pláštích a škraboškách a chci vás všechny obrátit na tu správnou komiksovou víru. A nebo z vás udělat fanoušky Stephena Kinga.