Žánr survival her byl celkově poslední rok na ústupu a všude se cpe jeden Battle Royale projekt za druhým. Neříkám, že je to špatně, ale už bylo načase ponořit se zase zpátky do nějaké té survival online hry, kde se mohou hráči pořádně vyblbnout. A ne, opravdu mi tu neříkejte nic o DayZ, to totiž ani po těch letech vývoje, nesahá Miscreated po kotníky!

Update za updatem…

se totiž Miscreated zlepšuje a není jediný měsíc, kdy by nepřišel pořádný velký balík nových vychytávek či oprav chyb (to opravdu u DayZ neuvidíte). A právě dva měsíce zpátky vyšel update, který vlil hře novou krev do žil. Jednalo se samozřejmě o doplněk, který přinesl rozšíření úložných prostor ve vaší bázi. Pro ty z vás, kteří Miscreated neznají to asi nemusí moc znamenat. Věřte ale, že se jednalo o jednu z nejočekávanějších featur hry, kterou nám vývojáři z Entrada Interactive slibovali více než rok!

Ono se za ten rok ostatně díky této „prkotině“ odehrálo strašně moc. Omezené prostory způsobily nejen konverzi friendly hráčů na Shoot on sight killery, ale i báze připomínající sklad vozidel (ta jako jediná měla pár úložných prostor v kufrech) a nakonec odchod velké části komunity k jiným hrám. A že to není nic, co bych před vámi měl říkat nahlas? Inu nikdo není dokonalý, ani Miscreated ne.

I tady se najdou nějaké ty neduhy a osobně mezi ně řadím asi jen dvě věci. Zvuk střelby a některé animace postav. To je něco, co se dodnes vývojářům nepodařilo opravit a i přesto, že chápu, že se jedná o indie team, přístup k některým mocap zařízením, by už neměl být takový problém. To samé platí o nereálných zvucích střelby, které ve hře trošičku narušují atmosféru. O to více, když si člověk uvědomí, že ostatní zvuky jsou na prvotřídní úrovni a naprosto vás vtáhnou do děje. Stačí se projít po lese a připadáte si jako byste tam opravdu byli, zazní pak jeden výstřel a hned víte, že jen hrajete. Je prostě škoda, že tohle se ještě stále nepodařilo změnit.

Stále však nabízí něco navíc…

oproti veškeré konkurenci. Lepší netcode, žádné lagy, funkční PvE i PvP a další maličkosti. Nejsou tu sice zombie, ale najdete tu několik druhů naprosto odporných mutantů či divokých zvířat. Připravte se tak na zběsilý útěk před smečkou hladových vlků a spoustu dalších „zábavných“ aktivit, které prověří vaše schopnosti!

Že to je málo? Dobrá tak k tomu přidáme úchvatnou grafiku, která ani po letech neztratila nic ze svého pozlátka (aby taky jo, když hra běží na CryEngine), obrovskou (neustále se zvětšující) mapu, unikátní systém počasí s tornády, kvanta vozidel, zbraní a dalšího vybavení a samozřejmě basebuilding založený na blueprintech, které musíte najít přímo ve hře. Jo, a ať nezapomenu, ještě jsou tu jeskyně, bunkry, horské chaty, rozhledny, letiště, vrakáče, vojenské báze a dokonce i kanalizační tunely!

Ty mi ostatně připomněly, že jsem pár dnů zpátky procházel městem, když začal můj detektor radiace vyloženě šílet. Rozběhl jsem se tedy k nejbližší budově, abych se schoval, ale někdo byl rychlejší a těsně před vchodem do budovy mě minul výstřel jen o pár milimetrů. Otočce, kterou jsem následně vystřihnul, by se klaněl i Neo z Matrixu. Trvalo mi přesně tři vteřiny, než jsem se na patě otočil a skočil do prvního otevřeného kanálu. Unikl jsem tak dvojité hrozbě ze spárů. Jednak magorovi s odjištěnou puškou a jednak radiační bouři plné… ehm… radiace?! Ukryl jsem se za rozbité bedny v kanále a koukal povysunutým poklopem na to, jak zelená obloha i vše okolo.

Netrvalo to dlouho, ale jsem si jistý, že ten výkřik jsem zaslechl zhruba po pěti minutách od začátku radiační bouře. Krve by se ve mně nedořezal. Věděl jsem, že se během ní objevují monstra z těch nejhorších nočních můr, ale ještě jsem žádné nikdy neviděl. Následujících pár minut, jsem se ani nepohnul doufajíc, že mě monstra nenajdou. A na rozdíl od mého protivníka, jsem měl štěstí. Když jsem vyšplhal z kanálu, našel jsem jeho tělo jen kousek od vstupu do kanalizace. Všude bylo strašně moc krve a já věděl, že jsem smrti unikl jen o vlásek. Nu co, obral jsem ho o vše co měl a utíkal jsem zpátky do své báze skryté v lesích jen kousek za městem.

A ano, můžete říct, že jsem si scénu trošku přibarvil, ale nemění to nic na tom, jak jsem se v onu chvíli cítil. Miscreated vás totiž vtáhne tak, jako nic jiného. Už dlouho jsem nezažil online hru s takovou atmosférou a uděláte chybu, pokud hře nedáte alespoň šanci. Ať už sami nebo v týmu přátel, věřím že si návštěvu Orca Islandu plnou přestřelek s nepřáteli, stavby bází, prozkoumávání a utíkání před monstry a zvířaty užijete se vší parádou!

Verdikt

Miscreated ušlo za tři a půl roku vývoje opravdu dlouhou cestu. Nabízí spoustu úžasných detailů, které vás naprosto pohltí, ale i prvky, které známe z jiných survival her. Pokud však stojíte o online survival připomínající atmosférou i některými funkcemi prvního S.T.A.L.K.E.R.A., dobrý basebuilding systém, PvP i PvE elementy a tunu vybavení, je to ta pravá hra pro vás. Pokud ne, posuňte se o dům dále a doufejte, že DayZ snad někdy dodělají…


Reklama

Redakční články plus články uživatelů, kteří nechtějí být jmenováni nebo je jejich aktivita ojedinělá. Také souhrn článků od redaktorů, kteří již pro nás nepíší