Fade to Silence cover

Představte si fantasy RPG plné tuhých soubojů, zasazené do temného a mrazivého světa, kde pouhé přežití klimatických podmínek a zajištění obživy pro sebe a svojí kolonii se vyrovná silné survival hře. Vše mělo být podtrženo budováním a správou své osady. Výborné na papíře. Na obrazovce trochu pokulhává.

Fade to Silence world Black Forrest Games je pro většinu hráčů neznámé studio, které má za sebou titul Gianna Sisters, což je 2D arkáda, která rozhodně nebyla špatnou hrou, ale velikostí projektu Fade to Silence se nemůže měřit. Sami vývojáři u hry uváděli, že se jedná o jejich nejambicióznější projekt a že jen představa velké hry ji velkou nedělá. Jak o hře vývojáři mluvili, tak jsem se na Fade to Silence opravdu těšil a byl jsem velice zvědav, přeci jen spousta vývojářů Black Forrest Games vychází ze studia Spellbound.

Pokud Vám ani Spellbound nic neříká, tak jejich hry určitě ano, kultovní Desperados, Robin Hood: The Legend of Sherwood, vynikající hra, kterou jsem ve svém mládí hrál hned několikrát dokola. Nebo se podíleli na zklamání Arcania: Gothic 4. Nicméně, tito vývojáři měli ve svých hrách vždy zajímavé nápady.

Hra Fade to Silence je plná zajímavých nápadů a kombinace stylů, ale ne všechno je úplně tak dotažené, jak by si spousta hráčů přála. Je to možná právě problém v nedostatku zkušeností z podobných typů her, nebo jen z nedostatku času a financí na tak velké sousto, které si vývojáři dali.

Hrátky se smrtí

Fade to Silence hrdina Pořádné RPG potřebuje i pořádný příběh, ale toho se ve hře nedočkáme. Hra začíná tím, že hlavního hrdinu ožije temná bytost, ten si to následně vyřídí z nepřátelskými bytostmi, tak zachrání svoji dceru a osvobodí bývalou pevnost od nákazy. Tím začne boj o přežití, budování nového útočiště, nekonečné shánění zásob a dalšího očištění od temných.

Pokud by ve hře byly nějaké vedlejší úkoly, příběhové zvraty, motivace více objevovat svět, tak by všechny jednotlivé aspekty něco hezky spojovalo. Takhle se spíše jedná o survival hru typu ARK, State of Decay, akorát v singleplayerové hře. Většinu času sháníte suroviny, občas objevíte nějakého přeživšího, kterého můžete zrekrutovat do vaší osady, snažíte se zabezpečit svoji novou domovinu a vytvořit z ní obyvatelné místo v zemi pokryté ledem a sněhem.

Fade to Silence bytost Dočkáte se i souboje se stále se opakujícími nepřáteli a očisťujete zemi od nákazy. Všechno tohle stále dokola, hlavně neustálý sběr surovin a vracení se na základnu s nashromážděnými klacíky, a to řekněte sami není zábava na desítky hodin.

První hodiny byly zábavné a motivace postavit všechny dostupné budovy byla postačující, ale nadšení rychle opadlo. První problém je nevyvážená obtížnost, pokud využijete funkci, kdy máte pouze omezený počet životů, tak na vás čeká rozsáhlý RPG systém, díky kterému je průběh hry lepší, ale když překročíte daný limit životů, tak prostě končíte a můžete začít znova.

Fade to Silence sprezeni Sice obdržíte menší bonus do začátku, ale jinak o vše přijdete a hodiny sbírání surovin a čištění země od nákazy začne na novo. Pokud si zvolíte obtížnost bez permanentní smrti, tak se vám zamkne vylepšování postavy a jediné, jak si vylepšit vašeho hrdinu je pomocí lepšího vybavení, kterého ve hře také bohužel příliš není. Tím přijdete o další kus motivace se zlepšovat a průběh hrou je opravdu až příliš jednoduchý.

Další problém jsou souboje, ty jsou nudné, nezáživné, a přitom docela obtížné, což hlavně pocítíte v režimu omezených životů. Na každého nepřítele je potřeba použít trochu jinou taktiku v tom by nebylo nic špatného, ale možností boje zas tolik není, lehký, těžký úder spojován do občasných komb, trocha lukostřelby, úskoku a bránění, ale celé je to takové nemastné a neslané.

Moje osada bude tou největší

Fade to Silence letadlo Hodně jsem se těšil, že se mi konečně do ruky dostane pořádné RPG s možností budování základy a spravování obyvatel, něco ve stylu State of Decay ve fantasy světě s pořádnými možnostmi. Jenže budování je také velice omezeno pouze na několik budov, na malém prostranství. Spravování obyvatel také není nijak evoluční a jen zadáváte, jaké činnosti mají vykonávat a musí mít k tomu předpoklady. Nijak neřešíte jejich potřeby, tužby, nebo jejich příběhy, ke spokojenosti jim stačí dostatek dřeva na oheň a jídla na naplnění žaludku.

Craftovací systém toho také příliš nenabízí, na začátku můžete vytvořit jen základní brnění, meč, pochodeň, stravu, luk a časem díky novým budovám přibude pár dalších věcí, ale nečekejte rozsáhlé možnosti jak v Life is Feudal, nebo podobným hrám. Ani psí spřežení, jenž působilo inovativně je spíše zklamání, jelikož se stále o něco zasekává a z počátku, když máte jen dva vlky, je dosti pomalé.

Fade to Silence Lovecraft Podtrženo a sečteno, nemůžu říct, že by se jednalo o úplně hroznou hru. Opravdu jsem se chvilkama bavil a ze začátku působí slušně i přes nepříliš hezké vizuální zpracování, ale přijde mi, že každá část hry je tak trochu nedodělaná. Obtížnost s permanentní smrtí je fajn nápad, jen to lepe vyvážit a přidat možnosti či nastavování jednotlivých aspektů, stavění, craftování, managment základny je slušný jen je toho hrozně málo, příběh skoro žádný, bojový systém má slušnou obtížnost, ale je hrozně neohrabaný.

Jednoduše řečeno hra se zastavila tak na půl cesty, rozhodně si najde své fanoušky a vývojáři ještě na hře pracují a spoustu chyb vyladili a věřím, že ještě spousty opraví. Tohle studio potřebuje ještě šanci a snad na Fade to Silence nasbírají potřebné zkušenosti a v budoucnu dotáhnou svoje myšlenky do skvělé hry.

Fade to Silence

Vývojář: Black Forest GamesE Bend Studio

Vydavatel: THQ Nordic

Vydavatel v ČR: Comgad

Platforma: PlayStation 4, Xbox One, PC


Reklama

Milovník veškeré možné zábavy, ale hlavně her, filmů, seriálů a knížek. Preferuje singleplayerové hraní, a když mulitiplayer, tak s bandou přátel než s partou neznámých. Nejoblíbenější žánr je fantasy, nebo sci-fi RPG. Ze sportu dává přednost honění za kulatým nesmyslem, takže fotbalu.