Letošní Blizzcon bychom mohli označit pro mnohé fanoušky Diabla jako předčasné Vánoce. Už to vypadalo, že se snad ani nedočkáme nového dílu a bude nám muset stačit divnotvar Diablo: Immortals pro mobily. Oheň, krev, temné runy a kataklyzmické vize zaplavují naši mysl již počtvrté. Vydejme se opět do světa Sanctuary za doprovodu démonických litanií.
Poslední roky Diablo univerzum zažívalo těžké časy. Žádné nové datadisky, žádná nová vylepšení ani rozšíření. Dokonce se stalo, že Diablo už nemělo téměř žádný prostor v jinak velice pestrém programu.
Po dlouhé době ticha přišlo Diablo Immortals, které vyvolalo vlnu pobouření ze strany hráčů, protože se jednalo !pouze“ o hru na mobilní telefony. Zdálo se, že celá značka Diablo už leží celým tělem v hrobě. Chyběl jenom ten poslední hřebíček do rakve.
Na Blizzconu 2019 byl ohlášen čtvrtý díl této legendární a kultovní série temným 9 minutovým trailerem. Navíc si mohli hráči přímo na místě vyzkoušet hratelné demo. My ostatní, co jsme se do Anaheimu nevypravili nemusíme zoufat, protože na youtube můžeme zhlédnout velice povedené sestřihy gameplaye a všech chystaných mechanismů na jednom videu. Zdálo se, že být fanouškem Diabla je velmi těžký úděl, ale nyní se blýská na lepší časy.
Klíčem je krev. Spousta krve.
Celkový vizuál by měla tvořit velice temná atmosféra společně s novými monstry a příběhem. Stručně si shrňme, jak to vypadá ve světě Sanctuary a co nás čeká. Malthaelova genocidová kampaň roztrhala téměř všechno a všechny. Není snad nikdo, kdo by nepocítil tyhle katastrofické události. Brány nebes jsou zavřené, tudíž andělé dočasně opouští lidstvo a nechávají ho svému osudu.
Svět v Diablu IV nám bude připadat jako svět v dobách apokalypsy. Často se budeme potýkat i s malými příběhy prostého lidu v této době. Žádná epická fantasy s velkými hrdiny nebo vladaři. Čekejme naopak krev, zmar a temnotu. Jedním z dalších velkých potíží je skutečnost, že Černý kámen duší byl roztříštěn a veškeré zlo v něm ukryto se rozptýlilo do okolí. Takže si zase budeme moci plácnout třeba s Durielem a Andariel. Je také dost možné, že se vrátí několik démonů z řad Prime Evil. Příběh by měl být ale organický a přirozený, Blizzard nechce nic natvrdo přikrášlovat. Naopak spíše uctít předchozí Diablo díly.
Gameplay
V dungeonech by měla být skupina maximálně 4 lidí, v otevřeném prostoru mnohem více. To napovídá tomu, že online hraní bude obsahovat MMO prvky (multiplayer se sdíleným světem), do kterých patří i World eventy – konkrétně World Boss event. World Bossové se objevují napříč mapami a logicky budou vyžadovat více hráčů k jeho porážce. Každý z nich má specifické schopnosti, tudíž je zapotřebí i konkrétních taktik.
Kampaň bude nelineární, tudíž „adventure mod“ by měl být vždy k dispozici a nemusí se nadále odemykat. Příběhová linka je navržena pro sólo hraní s možností přizvání dalšího hráče. Opět si můžeme zvolit způsob hraní – Hardcore nebo Softcore.
Mapy jsou tak rozsáhlé, že bylo zapotřebí do hry implementovat mounty s možností úprav vzhledu. Společně s nimi přijdou i tzv. „Dismount abilities“, tedy útoky či schopnosti, při kterých sesednete z oře a zároveň zaútočíte. Očekávejme i rozšíření pohybových možností postavy – budeme moci na některých místech šplhat po skalách, nebo seskakovat do roklin. K celkové hratelnosti se ještě vztahují plánované pravidelné updaty hry společně se sezónami, které budou pravidelně přidávat legendární či jiné vybavení pro postavy, a samozřejmě si drobet pohrají s mechanismy a statistikami samotné hry.
Postavy, systém schopností a loot
Asi nás rovněž nepřekvapí, že každá postava bude mít své unikátní vlastnosti. Barbar má tzv. „arsenal“, ve kterém může u sebe držet až 4 zbraně a průběžně je rychle měnit podle potřeby. Druid má 3 formy – lidskou, vlkodlačí a medvědí. Formy a jejich síla se dá modifikovat přes talenty nebo skrze dovednosti. Jeho kniha kouzel se orientuje především na přírodní magii.
Na naší dlouhé cestě za dobrodružstvím je možnost tradičně vylepšovat postavy přes nasbíraný loot. Equip je rozdělen tradičním způsobem na normal, magic, rare, legendary, ancient legendary a mythic. Nebudou samozřejmě chybět ani legendární sety. Důležité ale je, že loot bude hůře dosažitelný a nebude ho tolik, jako třeba v Diablo 3.
Odměnou za naše snažení bude spíše lepší loot v menším množství než naopak. Stejně jako v předchozích dílech si i zde budeme moci vylepšovat těžce nafarmené věci skrze krystaly a magické runy.
Sociální okénko
Bylo zmíněno, že i určité zbrojové sety se budou orientovat čistě buď na PvP nebo PvE. Další novinkou bude obchodování mezi hráči – tzv. trading. Specifické věci bude možné dostat jenom hraním hry, tudíž trading bude dávat smysl. Některé věci se dají tradovat vícekrát, některé jednou a jiné vůbec. Jestli se dočkáme velkých hráčských tržnic s bitvami o nejvýhodnější cenu… uvidíme.
Stále budou k dispozici hráčské klany a žebříčky. Ačkoli nebude problém hrát Diablo IV čistě v singleplayeru, hra nebude podporovat offline hraní. Musíte být stále připojeni k internetu, což ne vždy je oceňovanou podmínkou.
Závěrem
Blizzard slibuje průběžné updaty a informace ohledně připravované hry. Nezbývá nám nic než sledovat a doufat. Co my víme, třeba dlouhé herní noci opět přicházejí. Anebo také už nikdy nepřijdou. Musíme být trpěliví.