Diablo IV cover

Letošní Blizzcon bychom mohli označit pro mnohé fanoušky Diabla jako předčasné Vánoce. Už to vypadalo, že se snad ani nedočkáme nového dílu a bude nám muset stačit divnotvar Diablo: Immortals pro mobily. Oheň, krev, temné runy a kataklyzmické vize zaplavují naši mysl již počtvrté. Vydejme se opět do světa Sanctuary za doprovodu démonických litanií.

Diablo IV Blizzcon 2019 Po dlouhé době jsme se konečně dočkali. Blizzcon je herní festival oslavující a zaměřující se na produkty od společnosti Blizzard Entertainment. Tisíce hráčů, fanoušků a cosplayerů se sjíždí každým rokem do Anaheimu v Kalifornii, aby si užili fantastický víkend plný novinek, turnajů a překvapivých odhalení pro všechny herní tituly. Tedy skoro všechny.

Poslední roky Diablo univerzum zažívalo těžké časy. Žádné nové datadisky, žádná nová vylepšení ani rozšíření. Dokonce se stalo, že Diablo už nemělo téměř žádný prostor v jinak velice pestrém programu.

Po dlouhé době ticha přišlo Diablo Immortals, které vyvolalo vlnu pobouření ze strany hráčů, protože se jednalo !pouze“ o hru na mobilní telefony. Zdálo se, že celá značka Diablo už leží celým tělem v hrobě. Chyběl jenom ten poslední hřebíček do rakve.

Diablo IV Blizzcon cosplay Lilith Ovšem časy se mění. Nevíme, jestli Blizzard čekal na ten správný čas, nebo jestli vyslechl duši drásající nářek fanoušků, ale přišlo něco nečekaného. Pokud herní titul už ležel skoro celým tělem v hrobě, tak teď vykopl víko a rozsekal celou rakev na třísky.

Na Blizzconu 2019 byl ohlášen čtvrtý díl této legendární a kultovní série temným 9 minutovým trailerem. Navíc si mohli hráči přímo na místě vyzkoušet hratelné demo. My ostatní, co jsme se do Anaheimu nevypravili nemusíme zoufat, protože na youtube můžeme zhlédnout velice povedené sestřihy gameplaye a všech chystaných mechanismů na jednom videu. Zdálo se, že být fanouškem Diabla je velmi těžký úděl, ale nyní se blýská na lepší časy.

Klíčem je krev. Spousta krve.

Diablo IV cover Jistě nebude překvapením, že Diablo IV se stále drží žánru izometrického ARPG (Action Role-play Game). Takže i nadále budeme moci sledovat masakrování démonů a jiných postrachů světa Sanctuary z ptačí perspektivy. Odhaduje se, že si ho budeme moci zahrát na PC, PS4 a Xbox On. Zdali vyjde Diablo IV i pro další konzole, jako je například Nintendo Switch, je velkou neznámou. Hlavním výrazným rysem čtvrtého dílů by měl být jakýsi „návrat ke kořenům“. Podobné tvrzení prohlásila Bethesda i o tehdejším Doomovi (2016). Doufejme, že bude následovat i stejná vlna nadšení a úspěchu.

Celkový vizuál by měla tvořit velice temná atmosféra společně s novými monstry a příběhem. Stručně si shrňme, jak to vypadá ve světě Sanctuary a co nás čeká. Malthaelova genocidová kampaň roztrhala téměř všechno a všechny. Není snad nikdo, kdo by nepocítil tyhle katastrofické události. Brány nebes jsou zavřené, tudíž andělé dočasně opouští lidstvo a nechávají ho svému osudu.

Diablo IV trailer A to hlavní – vrací se Lilith, matka všech Nephalem, v podstatě démonická matka celého lidského pokolení. Vypadá to na slušnou nálož temných příběhů, kde zlo zkrátka občas vyhrává.

Svět v Diablu IV nám bude připadat jako svět v dobách apokalypsy. Často se budeme potýkat i s malými příběhy prostého lidu v této době. Žádná epická fantasy s velkými hrdiny nebo vladaři. Čekejme naopak krev, zmar a temnotu. Jedním z dalších velkých potíží je skutečnost, že Černý kámen duší byl roztříštěn a veškeré zlo v něm ukryto se rozptýlilo do okolí. Takže si zase budeme moci plácnout třeba s Durielem a Andariel. Je také dost možné, že se vrátí několik démonů z řad Prime Evil. Příběh by měl být ale organický a přirozený, Blizzard nechce nic natvrdo přikrášlovat. Naopak spíše uctít předchozí Diablo díly.

Gameplay

Diablo IV dungeon Vývojáři si dali záležet, aby herní zážitek byl o něco komplexnější a zajímavější. Můžeme se například těšit na systém počasí a denního cyklu. Obojí bude hrát roli v podmínkách boje, tudíž bude zapotřebí tuto skutečnost brát na vědomí. Celý herní svět je koncipován jako otevřený prostor se dvěma velkými instancemi – nerandomizovaný otevřený svět a randomizované dungeony.

V dungeonech by měla být skupina maximálně 4 lidí, v otevřeném prostoru mnohem více. To napovídá tomu, že online hraní bude obsahovat MMO prvky (multiplayer se sdíleným světem), do kterých patří i World eventy – konkrétně World Boss event. World Bossové se objevují napříč mapami a logicky budou vyžadovat více hráčů k jeho porážce. Každý z nich má specifické schopnosti, tudíž je zapotřebí i konkrétních taktik.

Diablo IV fire Dungeony budou tvořit i slušnou část end-game. Nejen, že dungeon už nebude vždy jen o naprosté anihilaci veškerých monster, ale budou také tématicky zaměřeny, aby hráče pošťouchly do jiného stylu hraní. Zásadním bodem jsou i tzv. dungeon klíče, které v určitém počtu či druhu odemykají další specifickou sekci dungeonu s vyšší obtížností. Celá end-game fáze by měla být navržená tak, aby pro hráče bylo stále dostatečné množství aktivit i po dohrání kampaně. Zdali to bude znamenat pokračování paragonů z Diabla 3 zatím nevíme.

Kampaň bude nelineární, tudíž „adventure mod“ by měl být vždy k dispozici a nemusí se nadále odemykat. Příběhová linka je navržena pro sólo hraní s možností přizvání dalšího hráče. Opět si můžeme zvolit způsob hraní – Hardcore nebo Softcore.

Diablo IV barbar U normálního způsobu hraní budeme ale o něco více trestáni za naše neúspěchy. V případě úmrtí postavy upustíme veškeré zlato na zem a pokračujeme od nejbližšího checkpointu. Vaše postava se bude moci pohybovat ve více zemích, a to konkrétně v 5 zónách: Scosglen, Dry Stepes, Fractured Peaks, Hawezar a Kehjistan.

Mapy jsou tak rozsáhlé, že bylo zapotřebí do hry implementovat mounty s možností úprav vzhledu. Společně s nimi přijdou i tzv. „Dismount abilities“, tedy útoky či schopnosti, při kterých sesednete z oře a zároveň zaútočíte. Očekávejme i rozšíření pohybových možností postavy – budeme moci na některých místech šplhat po skalách, nebo seskakovat do roklin. K celkové hratelnosti se ještě vztahují plánované pravidelné updaty hry společně se sezónami, které budou pravidelně přidávat legendární či jiné vybavení pro postavy, a samozřejmě si drobet pohrají s mechanismy a statistikami samotné hry.

Postavy, systém schopností a loot

Diablo IV druid Postav je celkem 5, z nichž víme prozatím jenom 3 – Barbar, Druid a Čarodějka. Už při tvoření charakteru si můžeme více pohrát s vizualizací, ať už se jedná o účesy, tetování či jiné vzhledové aspekty jak pro mužskou, tak i ženskou postavu.  Každé povolání má samozřejmě vlastní systém schopností a strom talentů. Nasbírané schopnosti ale nebudeme moci měnit v průběhu hry, jako tomu je u Diabla 3. Naopak talentový strom je možné měnit podle potřeby. Postavu vyvíjíme postupným levelováním a nacházením tzv. Skilltomes. Dovedností body se dají následně investovat do nových schopností, nebo do vylepšení již získaných. Systém potenciálně umožňuje odemknout celý soubor skillů pro danou postavu.

Asi nás rovněž nepřekvapí, že každá postava bude mít své unikátní vlastnosti. Barbar má tzv.  „arsenal“, ve kterém může u sebe držet až 4 zbraně a průběžně je rychle měnit podle potřeby. Druid má 3 formy – lidskou, vlkodlačí a medvědí. Formy a jejich síla se dá modifikovat přes talenty nebo skrze dovednosti. Jeho kniha kouzel se orientuje především na přírodní magii.

Diablo IV čarodějka Naopak Čarodějka se orientuje hned na 3 druhy magie – oheň, led a blesk

Na naší dlouhé cestě za dobrodružstvím je možnost tradičně vylepšovat postavy přes nasbíraný loot. Equip je rozdělen tradičním způsobem na normal, magic, rare, legendary, ancient legendary a mythic. Nebudou samozřejmě chybět ani legendární sety. Důležité ale je, že loot bude hůře dosažitelný a nebude ho tolik, jako třeba v Diablo 3.

Odměnou za naše snažení bude spíše lepší loot v menším množství než naopak. Stejně jako v předchozích dílech si i zde budeme moci vylepšovat těžce nafarmené věci skrze krystaly a magické runy.

Sociální okénko

Diablo IV obchod Diablo IV plánuje dát větší prostor PvP zónám. Nevíme přesně jak to bude vypadat, ale očekávejme vyhrazený prostor jak čistě pro PvP, tak i PvE. Jelikož se v otevřeném světě bude moct prohánět mnoho hráčů, jsme na bitvy mezi hráči upřímně zvědaví.

Bylo zmíněno, že i určité zbrojové sety se budou orientovat čistě buď na PvP nebo PvE. Další novinkou bude obchodování mezi hráči – tzv. trading. Specifické věci bude možné dostat jenom hraním hry, tudíž trading bude dávat smysl. Některé věci se dají tradovat vícekrát, některé jednou a jiné vůbec. Jestli se dočkáme velkých hráčských tržnic s bitvami o nejvýhodnější cenu… uvidíme.

Stále budou k dispozici hráčské klany a žebříčky. Ačkoli nebude problém hrát Diablo IV čistě v singleplayeru, hra nebude podporovat offline hraní. Musíte být stále připojeni k internetu, což ne vždy je oceňovanou podmínkou.

Závěrem

Diablo IV art Jedno z největších ohlášení na Blizzconu 2019 se pomalu blíží do našich herních strojů. Atmosféra houstne, hráči se nedočkavě těší a zároveň se modlí, aby všechno dobře dopadlo. Diablo má v gamingu poměrně zakořeněnou tradici. Mnoho hráčů s láskou vzpomíná na desítky (ne-li stovky) hodin u Diabla 2. Upřímně si přejeme, aby Diablo IV byl úspěšným nástupcem této pekelné série.

Blizzard slibuje průběžné updaty a informace ohledně připravované hry. Nezbývá nám nic než sledovat a doufat. Co my víme, třeba dlouhé herní noci opět přicházejí. Anebo také už nikdy nepřijdou. Musíme být trpěliví.