Je to sice, tak trochu ohraná písnička. Neustálé zachraňování naší planety před invazemi nejrůznějších mimozemšťanů jsme prožili již ve spoustě her, filmů a knížek. Co se týče her, tak jedno z nejslavnějších záchran planety bylo ve strategické sérii X-COM, jenž i v novodobých dílech XCOM a XCOM 2 si získalo velkou popularitu. Někomu se, ale může zdát, že série byla moc lehká, pro ty je tu Phoenix Point.
Historie záchrany Země
Původní série X-COM a Phoenix Point mají společného duchovního zakladatele, kterým je Julian Gollop, ten se snažil na svůj projekt vybrat finanční obnos prostřednictvím platformy Fig, na čemž se mu podařilo sehnat necelých 18 miliónů korun a vývoj mohl tak začít.
V současné době se vývoj nachází ve fázi alfa verze. Do úplného vydání mají vývojáři ještě dostatek času, přesněji má hra vyjít ještě letos, původní plán byl červen, ale již teď víme, že plné verze se dočkáme nejdříve na podzim tohoto roku.
Samozřejmě jsme nemohli tenhle počin nechat bez povšimnutí a již jsme několik hodin strávili ve světě Phoenix Pointu. Rozhodně se podělíme o naše první dojmy ze zabíjení nových emzáků.
Mimozemský virus mění planetu
Při prvním spuštění na vás vyskočí globální mapa, ze které budete plánovat své další kroky v objevování a řešení kam pošlete svoje specializované komando. Mapa je podobná té z nového XCOM. Na jednom místě máte opět svoji základnu, ze které vypouštíte letoun s údernou jednotkou.
Při průzkumu můžete také nalézt nepřátelskou osadu a pak teprve začne to hlavní, co dělá Phoenix Point odlišný. Osady mohou být čas od času napadeny a je jen na vás jestli přispěcháte na pomoc nebo ji necháte svému osudu. Rozmístěné body otazníků jsou zcela náhodné, což má napomoci znovu hratelnosti. Jen v této fázi hry zatím nenaplňují tolik svoje poslání.
Střety s emzáckým nepřítelem
Systém střelby a zaměřování neukazuje pouze potencionální pravděpodobnost zásahu, ale zde zaměříte na konkrétní část těla. Lze i jednoduše jen vybrat nepřítele a pálit nebo si přepnete pohled do zaměřovače, vyberete končetinu příšery, kterou chcete zničit a rovnou vidíte možný rozptyl střelby a pravděpodobnost zásahu.
Různorodost by měla být i v jednotlivých vojácích, zatím jsme mohli vyzkoušet technika, který má na zádech kovové pařáty, může pokládat kulometní věž, opravovat obrněné vozidlo nebo léčit spolubojovníky.
Pak klasického multifunkčního vojáka s puškou a granáty, který je rychlý a všestranný. Pořádného odstřelovače, nebo kulometčíka, jenž zasype nepřátele hromadou patron. Také mají být k dispozici i nejrůznější ničivé stroje, současné době hra nabízí zatím obrněné vozidlo, které dokáže malé emzáky doslova převálcovat.
Další velikou výhodou jsou souboje s obrovskými bossy. Na ty můžete narazit úplně náhodou, hra je v tomhle dost nemilosrdná. Ale souboje s velkými zmutovanými kraby dodávají hře jinou perspektivu. Skolení takhle velké potvory, která se sotva celá vejde na obrazovku a má více životů než dvě krabí armády dohromady, to už je prostě výzva.
Stále jsme v Alfě
Hra má rozhodně našlápnuto skvěle, i když se jedná o alfa verzi, tak tahový boj i souboje s velkými potvorami, dokáží zabavit již teď. Ale pokud nemusíte rozdělané hry, tak bych si ještě počkal, aby vás současná verze hry neodradila od finální podoby.
Jestli vývojáři dokáží stejně dobře jako tahový boj dodělat i vše okolo, jako je příběh, budování základny, výzkum, více činností na globální mapě, diplomacii a různorodější prostředí, tak tu budeme mít další výbornou hru a možná i nástupce XCOMu.