Vítejte v Los Angeles budoucnosti. Ve světě, kde díky výsledkům magické války vedle sebe žijí lidé, orkové, elfové, trpaslíci, víly a další rasy. Ve společnosti, kde vrchol představují elitářští elfové, ovládající ekonomickou a politickou moc, žijící ve vyhrazených luxusních částech města a neoficiální spodinu naopak orkové, často připomínající sociálně vyčleněné gangy kriminálníků. Někde mezi nimi se potácejí lidé. Vymizel rasismus a nahradil ho druhismus (díky, Terry Pratchette)
Všichni obyvatelé města andělů žijí svými více či méně obvyklými životy protknutými moderními technologiemi a magií, kde není problém na obloze spatřit v jednom úhlu pohledu letadlo i draka.
Na to, aby ve světě říznutém magií vše klapalo dohlíží příslušníci LAPD, kam patří i dva hlavní hrdinové filmu, člověk Daryl Ward a ork Nick Jacoby, ztvárnění Willem Smithem a Joelem Edgertonem.
Jacoby je první svého druhu v řadách policie a jako takový to dostává pořádně sežrat, díky druhovému původu ze strany lidí a jako zrádce a vyděděnec ze strany orků. A ani jeho parťák Ward z něj není nadšený, za což tak trochu může i jeho střet s jiným orkem ozbrojeným brokovnicí.
Ward s Jacobym se brzy dostávají do středu dění, dokonce se stanou i držiteli magické hůlky a brzy zjistí, že nemohou věřit nikomu, jelikož jim záhy po krku jdou výše jmenovaní elfové (temní), orkové, gangy lidí, ale i kolegové z losangeleské policie nebo speciální jednotka FBI pro boj s magií.
Scénář napsal Max Landis, a pokud byla volba Ayera dobrou cestou, tak zde přichází asi základ problémů filmu. Bright mohl být kombinací Patroly, Mizerů a Shadowrunu, ale mizerný scénář s děsivě plytkým příběhem mu podkopávají nohy ocelovým kopytem naštvaného kentaura.
Hodně recenzentů píše o kvalitním výkonu Edgertona jako Jacobyho, ale já ho v tom filmu tak neviděl. Možná to bylo maskou, která byla super, možná něčím jiným. Na druhou stranu, pokud máte ve filmu takovou star, jako je Will Smith, měli byste se zaměřovat na něj a to tvůrci i dělají.
Na výpravě a tricích filmu je vidět oněch investovaných 90 milionů dolarů, což z Brightu dělá jeden z nejdražších počinů Netflixu. Masky jsou dobré, magické Los Angeles vás nasaje, jak kdybyste tam sami bydleli. Asi to není jako práce od ILM, ale přesto Bright nepůsobí lacině a interiérově.
Pokud prostředí, výprava a pozadí celého světa je poměrně vyvedené, tak mytologie poměrně pokulhává. Nezjistíte ani nic z historie, jak všechny ty druhy bytostí dokázal bok po boku přežít, proč jsou elfové elita a proč lidé tak zapadli? Odkud se vlastně všichni ti orkové, elfové a další vzali? Kam zmizel Temný pán a kdo to vlastně je? Nebo co? Co je zač ta speciální protimagická jednotka FBI? Kde jsou její další členové? Jaké jsou její motivy? Jak to, že je mezi nimi elf? A tak podobně, víc otázek než odpovědí.
Avšak, je to jen začátek. Druhý díl už byl schválený a tak se Bright dá shovívavě brát jako představení světa, kterému se film minimálně jednou třetinou věnuje, a doufat, že dvojka doladí chyby, vymění scénáristu a víc to nakopne. Potenciál tu je a já jsem na druhý díl moc zvědavý.
[review]
UložitUložit
UložitUložitUložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložitUložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit
UložitUložit