Princezna Zelda v Echoes of Wisdom vystupuje ze stínu Linka, aby zazářila v příběhu plném magie, hádanek a inovací, který osvěžuje legendární sérii.
Známý hrdina v zeleném, Link, opět přišel zachránit princeznu Zeldu. Místo hrdinného vítězství však byl zatažen do podivné trhliny. Kdo se teď odváží postavit se zlu?
Trvalo to pouhých 38 let, než si princezna Zelda plivla do dlaní a rozhodla se zachránit sama. Link i celé království Hyrule jsou v ohrožení! Lidé mizí v neustále se rozšiřujících trhlinách v prostoru. A dokonce i král a jeho dva vrchní rádci se chovají dosti nepřátelsky.
Je tu až příliš mnoho podivných souvislostí, kterým je potřeba přijít na kloub a učinit přítrž. Jenže Link je jaksi ze hry, takže na quest na záchranu světa se vydává sama princezna Zelda – poprvé v historii celé této série.
Emancipace po Japonsku však nezačíná rovnou příběhem Zeldy, ale tím, jak ji slovutný Link běží zachránit – a neuspěje. V tutorialu si tak vyzkoušíte nabušeného superhrdinu v zeleném (zas tak super není, ale má spoustu srdíček), abyste vzápětí převzali roli princezny – a skončili ve vězení.
Právě zde zdánlivě bezmocnou dívku najde Tri, vílí bytost tvarem připomínající slzu, a vybaví budoucí hrdinku kouzelnou holí zvanou Tri Rod. Pomocí té může Zelda vytvářet „echa“, tedy imitace objektů a monster.
Princezna a létající postele
Zelda tedy alespoň v úvodní fázi hry sama bojovat nemůže, ale musí za každou cenu vymyslet, jak se souboji vyhnout, nebo jak za sebe nechat bojovat echa. A jsou to právě tyto kopie různých předmětů a bytostí, které jí pomáhají na cestách napříč celým královstvím.
Echa jsou zde oním zásadním inovativním prvkem. Některé objekty je možné se prostě „naučit“ při prvním setkání, rozličné nepřátele ale musíte nejdřív porazit, abyste jejich obraz přidali do svého arzenálu. Takže na ně hodíte stůl. Nebo kámen. A potom už budou bojovat za vás.
Tato mechanika přidává do hry novou úroveň kreativity, podobně jako to udělaly předchozí inovace v sérii, například možnost kombinovat předměty v předchozím dílu Tears of the Kingdom. Echa umožňují řešit hádanky a překonávat překážky zcela novým způsobem. Žádný úkol nemá jen jedno správné řešení.
Nejtypičtější ukázkou, kterou jsme mohli vidět už v traileru, je vytváření schodů z postelí. Prostě jich vyčarujete pár za sebou tak, aby se částečně překrývaly, a hurá do výšin. Jediným omezením je množství magické energie, kterou v danou chvíli oplývá Tri.
Hráči po celém světě ale vymysleli celou řadu inovativních způsobů cestování. Co se tak připoutat k pavoukovi? Nebo nechat onu pověstnou postel pohánět tornádovým monstrem? A už jste slyšeli o létajících dlaždicích? Kdo by sháněl koně, když má k dispozici něco takového…
Objektů a monster, která můžete imitovat, je opravdu vysoké množství. Menu, ze kterého je vybíráte, však nepatří k těm nejpřehlednějším.